Komentáře: Zamyšlení „Na tvrdo“ https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/ Otevřený blogovací systém týdeníku Respekt Wed, 23 Aug 2023 07:17:26 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.9.4 Od: Radim Špaček https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95544520 Wed, 10 Sep 2008 18:08:48 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95544520 to jofa
ano!! to mela byt tak trochu skryta pointa tohoto clanku. Jsem presvedcen, ze jediny ucinny boj s korupci je prave „osekani“ verejnych veci a statu jako takoveho, v tom se naprosto shodneme. Z vasi posledni vety mi vsak plyne, ze v ceskem politickem spektru vidite nejakou liberalni stranu. Ja ji bohuzel nevidim.

]]>
Od: jofa https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95544400 Wed, 10 Sep 2008 16:59:09 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95544400 korupce v politice
presne odpovida korupci v cele spolecnosti,tak proc porad ten udiv..korupce se zmensi jedine tak,ze se politikum(ci lidem zamestnanym statem ci statnimi institucemi)co nejvic zredukuje moznost disponovat z cizim(tedy statnim)majetkem..tady vidim zasadni rozdil mezi liberalni a socialistickou politikou,takze narky autora,ze ve vsech stranach to je stejne jsou ponekud zavadejici…

]]>
Od: Karel https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95544160 Wed, 10 Sep 2008 15:13:43 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95544160 Kde začít
Myslím, že úvahy o odstzraňování korupce by měly začít od otázky, jak vůbec financovat politiku, denní chod stran a hlavně věčné volební kampaně. Tam to začíná.

]]>
Od: Václav Víšek https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95543910 Wed, 10 Sep 2008 13:49:29 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95543910 Ještě
podotknu. Ráno jsem reagoval na Vaše psaní. Přečetl jsem Váš článek a pak reakci Babzy. Z Vašeho psaní na mne dýchl pesimismus a beznaděj. Možná, že si myslíte, že existuje jakýsi recept na odstraněnní všech nešvarů. Jen ho nalézt. Babza už ví, že takový recept neexistuje a její názor mi připadá více optimistický než ten Váš. Dobrý den.

]]>
Od: babza https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95543580 Wed, 10 Sep 2008 11:25:03 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95543580 Víte,
mne ani tak nepobuřuje zřejmě korupční jednání politiků, jako jejich snad bezbřehá hloupost. Když si uvědomím, že takový mladý kluk už sedí na odpovědném místě a spolupůsobí při vytváření státní politiky…A jen při představě, kolik těch průměrných i podprůměrných tam možná je….Už jednou jsem psala o úrovni vyjadřování tzv. „mladých konzervativců“ a „mladých komunistů“. Ti všichni bez předchozí životní průpravy se nepokrytě ženou na politické posty. Ovšem proč ne – my je tam volíme.

]]>
Od: Radim Špaček https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95543510 Wed, 10 Sep 2008 11:00:13 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95543510 to pizi a babza
Dekuji za konecne rozumne prispevky. Rozhodne politiky neomlouvam. Neexistuji lide a povolani, ktera bych uznaval mene, nez politiky. Jsem rad, ze jste si oba pripustili, ze si nejste jisti. A jak spravne rika babza, „málokdo z nás se potká s pokušením v tak vekém rozsahu, jak je to umožněno mocným“. To je mozna take duvod, proc si vetsina z nas ani nedokaze predstavit, o co v politice jde a naivne si mysli, ze by odolali. Takze opet, clanek nemel byt omluvou politiku. Clanek mel byt predevsim kritikou politiky jako takove, protoze ta je dle meho nazoru seme vsech problemu. A jak tady take nekteri z vas spravne pisi, rozhodne vzdy lepe a transparentneji funguje sprava mensiho uzemi, o mene obyvatelich. Proto jsou taky staty jako Lucembursko tak vyspele. Na druhou stranu si pak predstavte, co se deje v USA, nebo dokonce v EU. To je neco naprosto nepredstavitelneho! A to je prave ten duvod, ten statni moloch korumpuje, verim tomu, ze lidi od podstaty jsou nezkazeni.

]]>
Od: babza https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95543480 Wed, 10 Sep 2008 10:47:10 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95543480 Pane Špačku,
jistě dovede většina z nás pochopit, proč jste to napsal. A stejně máte pravdu, když NIKDO nemůže s klidem říct, že je nezkorumpovatelný a nebo nemá v sobě snítko pochybnosti. Jsme prostě JEN lidé se všemi klady, ale i zápory. Kdo si je sebou jistý, není snad ani člověk. Jde jen o to, jestli se tomu chceme a dovedeme bránit a k tomu nám slouží svědomí. Samozřejmě – málokdo z nás se potká s pokušením v tak vekém rozsahu, jak je to umožněno mocným. Takže jde hlavně o to trénovat se v maličkostech. A o toto by se měl člověk se svědomím snažit.

]]>
Od: pizi https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95543470 Wed, 10 Sep 2008 10:44:03 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95543470 S jistotou
Jelikoz to co pozadujete je predvidani budoucnosti, tak samozrejme s jistotou nelze tvrdit nic. Nevim s absolutni jistotou, ze bych odolal. Pokud to promyslim jako situaci hypotetickou tak si myslim, ze odolal, ale v praxi kdo vi. Je to ale i o tom nakolik si kdo ceni penez, moci a toho jak vy rikate co soucasna politika nabizi. Me to moc nerika, takze verim, ze odolal. A hlavne to vyznelo tak, ze politiky omlouvate tim, ze by to udelal kazdy.

]]>
Od: Radim Špaček https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95543380 Wed, 10 Sep 2008 10:26:16 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95543380 ze bych spatne formuloval myslenky?
Ne, nejsem vychcana mrcha. A ano, idealu mam spoustu. V zivote jsem nikoho neokradl, v zivote jsem nikomu fyzicky neublizil, intrikarstvi je mi naprosto cizi a politickou spinu nesnasim. Avsak snazim se byt realista. I presto, ze si myslim, ze skutecne jsem dobry clovek (a ne vychcana mrcha), vazne si nejsem jist (a osobne si to priznam), zdali bych byl schopen ustat to vsechno, co soucasna politika „nabizi“, aniz bych si neposkodil svuj moralni obraz. Skutecne si tim nejsem jist. Timto clankem jsem chtel dosahnout zamysleni vas vseh. Muzete mi tady vsichni s ledovym klidem rict, ze jste si jisti, ze jste naprosto neuplatni a naprosto nekorumpovatelni? Jestli je tomu tak, bud jste opravdu velci lide (a takove ja obdivuji) a nebo si jen neumite priznat pravdu, to smitko pochybnosti…

]]>
Od: pizi https://blog.respekt.cz/radimspacek/zamysleni-na-tvrdo/#comment-95543230 Wed, 10 Sep 2008 09:18:09 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=45992830#comment-95543230 Velikost socialni skupiny
Podle mych informaci je ta max velikost skupiny kdy jeste funguji mechanismy vzajemneho dohledu, cca 150 lidi. Odvozeno je to pry podle parametru lidskeho mozku. Pry se da z mozku poznat na jak velkou skupinu je dany zivocisny druh zarizen. Jen pro upresneni.

]]>